Volledige ontzorging voor u en uw bewoners. Dat is het uitgangspunt waarmee we starten. 

Sinds 2020 zijn wij actief voor woningcorporaties om zonnepanelen te plaatsen. Het plaatsen van zonnepanelen op de daken van de (sociale) huurwoningen vraagt net een andere aanpak doordat er meerdere opdrachtgevers bij betrokken zijn. Communicatie in begrijpelijke taal. Verwachtingen goed uitleggen en duidelijke afspraken vastleggen. Op die manier zorgen wij ervoor dat zowel de corporatie, als de bewoner, volledig tevreden zijn. Niet alleen tijdens de voorbereiding, of tijdens het plaatsen. Ook zodra de zonnepanelen geplaatst zijn.

Een projectsite

Op de projectsite kan de huurder informatie vinden. De tekst is geschreven op een begrijpelijk niveau, maar wel met alle informatie die nodig is. Er worden foto’s van afgeronde trajecten op geplaatst en we voegen bewoners interviews toe. Echte interviews, waarin ook de verbeterpunten staan. Op deze website kunnen ook tips staan, over op welk moment stroom te gebruiken, maar ook wat te doen bij storingen. Neem eens een kijkje op de site komhetdakop, ley-stroom of hbv-voor-zon.

De aanmelding

Samen met de woningcorporatie bepalen we welke woningen het aanbod krijgen. Werven we actief? Gaat het op basis van aanmelding? Werken we straat-voor-straat? We kunnen samen alle kanten op. Doordat wij over ruime veiligheidsmiddelen beschikken, denk hierbij aan steigers, ladderliften en RSS valbescherming kunnen we vrijwel elke “losse” woning in één dagdeel van zonnepanelen voorzien.

Het gesprek met de bewoner

Wat kost het? Wat levert het op? Welk kabeltje komt waar? Hoeveel overlast kan ik verwachten? Hoe zie ik dat mijn systeem goed werkt?
Zomaar wat vragen die bewoners kunnen hebben. Samen met de woningcorporatie spreken wij af hoe we in basis het “AC-Traject” laten lopen. PVC, RVS kabelgoot, via de loze leiding als die aanwezig is, of juist niet? Wel of geen PV-verdeler? We maken afspraken. Doordat deze afspraken duidelijk zijn, kunnen we bij de bewoners de juiste verwachting manegen. Maar het gaat verder dan dat. We geven tips, over hoe de zonnestroom het beste te gebruiken, we denken mee in het soort contract wat er afgesloten kan worden bij de energieleverancier en controleren meteen of we veilig kunnen werken en welke ruimte(s) er opgeruimd mogen worden. Daarnaast, indien gewenst, hebben we contact met de sociaal beheerder indien we zien dat de bewoner wel extra aandacht kan gebruiken. Doordat we zonnepanelen komen “brengen” komen wij vaak binnen, waar de deur anders gesloten blijft.

De installatie

Het is zover, de bewoner heeft akkoord gegeven, de spullen liggen klaar, de monteurs gaan op pad. Dit doen we natuurlijk nadat we een afspraak hebben gemaakt. Tot tien panelen plaatsen we altijd binnen 1 dagdeel met ervaren monteurs. Er is een hoofdmonteur zodat de bewoner zijn vragen aan één persoon kan stellen. Uiteraard is deze monteur voorzien van VCA vol en beschikt hij over de nodige cursussen op gebied van zonnestroom systemen. Daarnaast zal de hoofdmonteur voor aanvang van de werkzaamheden nog even doornemen wat er allemaal gaat gebeuren. Nadat alles geplaatst is, installeren we samen de app, controleren of dat er netjes gestofzuigd is en geven we nog een korte uitleg over het systeem.

De aftarservice

Natuurlijk melden wij het systeem aan bij de netbeheerder. Maar dan stopt het niet. Ook als er achteraf vragen zijn, kunnen bewoners altijd naar een “vast” telefoonnummer bellen, whatsapp of e-mailen. Indien nodig komt onze adviseur nog een keer langs om extra uitleg te geven .

kom het dak op